facebook
Facebook wprowadza wideo sferyczne
24 września 2015

Facebook poinformował, że od teraz dostępna jest opcja oglądania i publikowania sferycznych wideo. Największy serwis społecznościowy na świecie idzie więc drogą YouTube’a, na którym także od jakiegoś czasu zaczęły pojawiać się tego typu materiały. Facebook przygotowuje się w ten sposób m.in. do premiery gogli Oculus Rift.

Facebook poszerzył liczbę funkcji o możliwość oglądania 360-stopniowych filmów. Element, który jest już znany z serwisu YouTube ma według przedstawicieli serwisu społecznościowego, przenieść użytkowników do miejsc, w których chcieliby być. W komunikacie prasowym czytamy, że na sferyczne wideo gotowi są już wydawcy tacy jak Discovery, GoPro, NBC's Saturday Night Live, czy Star Wars. Z czasem liczba materiałów będzie się oczywiście zwiększać.

Materiał będzie można oglądać i obsługiwać w przeglądarkach oraz aplikacjach mobilnych. W pierwszym przypadku widok zmienimy za pomocą kursora myszki, w drugim przesuniemy po ekranie palcem w tę stronę, w którą chcemy obrócić kamerę. Wprowadzenie filmów 360° to jeden z elementów rozwoju platformy wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, której Facebook od jakiegoś czasu jest właścicielem.

Choć przedstawiciele nie mówią wprost o możliwościach, jakie niesie ze sobą wideo sferyczne dla reklamodawców, można oczekiwać, że to właśnie ci ostatni skorzystają na nim najwięcej. W tej chwili opcja działa w tradycyjnych przeglądarkach internetowych i w aplikacji Facebook dla Androida. Możliwość oglądania 360-stopniowych filmów w programie dla iOS ma zostać dodana w najbliższym czasie.

Źródło: pclab.pl
Zostań naszym fanem!